strut vazut de aproape

O familie de ruşi a investit peste 6 milioane de euro într-o crescătorie de struţi din judeţul Giurgiu. Compania vinde însă pe plan local şi cărnuri exotice-de la cea de piton la cea de zebră sau cangur.

Familia Suraki,originară din Rusia, a dezvoltat în urmă cu peste 10 ani un business cu struţi în judeţul  Giurgiu, la Răsuceni. Acum, produc în jur de 90% din carnea de struţcomercializată în România, au 55 de angajaţi şi afaceri de peste 9,3 milioane de lei în 2011. Mai mult, anul trecut compania  a finalizat un proiect de valorifcare a grăsimii de struţ din care au rezultat 2 produse: creme din grăsime de struţ si suplimente alimentare cu Omega 3-6-9 pe care compania le comercializează în lanţurile de farmacii.

A pornit de la un hobby

Pentru Denis Suraki, administratorul societăţii Suraki, afacerea cu struţi din România a început ca un hobby, în care a investit ulterior peste 6 milioane de euro. „Am hotărât să investim în România deoarece condiţiile climatice pentru creşterea struţilor sunt prielnice. De asemenea, România este o piaţă mare de desfacere unde avem acces şi la forţă de muncă calificată. În acelaşi timp, fiind membră a UE avem acces direct la piaţa UE dar şi la accesarea fondurilor UE”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Denis Suraki care deţine la Răsuceni câteva sute de reproducători şi peste 1.000 de struţi pentru procesare. De altfel, în momentul de faţă complexul agroindustrial de la Răsuceni, în care familia Suraki a investit constant încă din 2006, există o fermă de creştere şi înmulţire a struţilor cu capacitate de până la 20.000 de capete, un abator, o secţie de prelucrare a cărnii, o secţie de prelucrare a pieilor şi o staţie de epurare şi incinerare. Nu în ultimul rând, complexul dispune şi de o fermă vegetală, având în exploataţie o suprafaţă de circa 300 ha, care asigură furajarea animalelor din fermă.

Comerţ cu carne exotică

Pe lângă carnea de struţ şi produsele derivate ( produse din piele de struţ, cum ar fi genţi, portmonee, curele, ouă), Suraki comercializează şi cărnuri exotice pe care le importă. „În acest moment comercializăm carne din crocodil, cangur, antilopă, piton şi zebră. La aceste produse avem şi stocuri care sunt însă destul de mici. Vindem în cantităti mai mici, însă ne dorim să satisfacem cerinţele clienţilor pentru produse noi, neobişnuite. Şi pe acest segment am reuşit o creştere în 2012 faţă de 2011″, ne-a mai declarat Denis Suraki potrivit căruia de aceste produse sunt interesate exclusiv restaurantele.

 Struţ românesc la export

În ceea ce priveşte carnea de struţ, Suraki vinde cu precădere în România, în diverse restaurante şi hoteluri, dar şi în marile reţele de magazine precum Carrefour, Cora, Metro sau în magazinele specializate cum ar fi Naturalia. Ca urmare a cererii mari de carne de struţ în toată Europa, ferma de la Giurgiu livrează şi peste graniţe. „Avem mai mulţi colaboratori externi în Europa cu care lucrăm. Produsele de struţ au căutare din ce în ce mai mare pe piaţa externă, iar pentru noi acest lucru reprezintă o oportunitate să ne dezvoltăm prin creşterea exporturilor”, mai explică patronul societăţii giurgiuvene.

Carne de struţ pe internet

Potrivit oficialului companiei, în ciuda crizei financiare, business-ul Suraki a înregistrat o uşoară creştere. Compania a reuşit totodată să creeze un nou canal de distribuţie, prin inaugurarea unui magazin virtual prin intermediul căruia a generat deja în jur de 10% din vânzări. „În 2012, în ciuda crizei, vânzările au rămas aproximativ la acelaşi nivel cantitativ ca în 2011. Am înregistrat totuşi o creşterea mică de câteva procente datorită faptului că am diversificat gama de produse (creme şi suplimente alimentare n.red). Am reuşit să deschidem şi magazin online care considerăm că este o modalitate de promovare a societăţii şi a produselor noastre. Magazinul online în acest moment generează 10% din vânzări însă datorită tendinţei generale a clienţilor de a trece de la cumpărăturile clasice la cele online credem că în următorul an vom creşte pe acest segment”, mai spune Denis Suraki.

Planuri pentru 2013

Anul acesta compania are în plan dezvoltarea unui poiect de valorificare a oaselor şi crearea de produse destinate animalelor de companie. De asemenea, societatea are în derulare un proiect de valorificare a energiei eoliene. „Deoarece suntem în dezvoltare şi oferim pe piaţă produse noi estimăm că cifra de afaceri a societătii va creşte semnificativ anul acesta, estimează administratorul Suraki.

http://www.economica.net – 31.12.2012

Originally posted 2013-01-31 21:57:14.

Articole asemănătoare

Reparații la terase

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

https://terase.afacereamea.ro/

Pentru terasele de bloc sau de birouri acoperite cu membrane bituminoase cele mai potrivite produse de reparatii sunt IMPERMIX PU. Aveti garantii adevarate de 10-35 de ani. Practic sunt inerte la influentele de mediu iar durata lor de viata este nelimitata.

Programati-va acum interventia pe terase ca sa nu fie prea tarziu.

Proiectul Răsuceni

rasuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…

DIN CE AI POTI FACE RAI

Hidroizolare balcoane, terase, trotuare, băi şi bucătării

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii pentru balcoane si terase.

Hidroizolare Perfecta la terase si balcoane. Garantii reale de la 10 pana la 100 de ani.

Aveți infiltrații?

Aveți treceri / străpungeri / penetrări de cabluri / țevi / conducte prin pereți, planșee și pardoseli ce manifestă infiltrații sa exfiltrații! Aveți fisuri prin pereți și pardoseli?

Etansare perfecta a strapungerilor si fisurilorAvem soluții corecte și complete.

Doar vizitați https://strapungeri.afacereamea.ro/ și puteți să găsiți produsele și soluțiile corecte pentru situația dvs concretă. Puteți și să vă abonați pentru discounturi și comisioane.